18 augustus 2015

DIY wooden quotes


Ja, het is weer zo'n dag hier in België. Zo'n regenachtige zomerdag waar ik de hele dag in m'n zetel lig en tv kijk. Al was deze toch wat anders. Ik had weer een leuk DIY ideetje dat ik graag wou proberen. Quote blokjes. #sorrynotsorry maar ik ben hier weer met mijn quotes. Ik vind ze nu éénmaal echt leuk. Don't judge me. Lees zeker voort als je je kamer een boost wil geven met positieve quotes.


Deze DIY is geïnspireerd op dit houten blokje met quote dat ik in Kroatië kocht. Blijkbaar zijn deze blokjes daar echt in want er waren tal van winkeltjes die deze verkochten. Stel je eens voor: een winkel waar de muren volhangen met honderden quotes. Heaven it is. Maar het enige nadeel was dat ze best wel duur waren voor wat het is. Meer dan €5 voor een stuk hout en een papiertje? Dat kan goedkoper. En dat is exact wat ik vandaag ga doen. 

BENODIGDHEDEN


  • houten blokjes
  • uitgeprinte quotes
  • lijm

STAP 1

Deze DIY kan je eigenlijk bijna geen DIY noemen, er zijn nl. maar 2 stappen. Stap 1 is het uitprinten van een leuke quote. Als je even rondzoekt op Tumblr, Pinterest of We Heart It vind je er duizenden. Kies er een aantal leuke uit en print ze op het juiste formaat. Ik heb ze afgedrukt op fotopapier, aangezien dit een mooier effect geeft, maar gewoon papier werkt even goed. De blokjes heeft een houtbewerker voor me gemaakt uit zijn afval. Kost niets én het is gerecycleerd!


STAP 2


Kleef de quotes nu op de blokjes en je bent klaar.









Ik hou ervan als je zo gemakkelijk iets zelf kan maken dat er ook nog eens goed uitziet. Je kan ze overal neerzetten of als een klein cadeautje geven aan vrienden of familie. Natuurlijk kan je ook een leuke foto printen en deze op het blokje kleven. Anything is possible! 

Wat is jouw favoriete quote?

Liefs, Emmelien

5 opmerkingen:

  1. Super leuke DIY! De quotes zijn super positief. Echt een aanwinst ook voor een interieur. Daarnaast is het natuurlijk zo dat iedereen het kan maken! Thanks 4 sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een onwijs leuke DIY! Het staat echt super leuk en mooie quotes zijn het. <3

    Liefs! Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig dat iemand deze blokjes voor je maakte! Ik wil deze diy heel graag eens maken, maar ik heb geen idee waar je zoiets kan kopen! Het ziet er echt heel leuk uit zo! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. this is super cute and such a great idea!! I am always looking for these cool diy home projects, so thanks for sharing! :)

    xoxo Emily
    http://www.ditchtheheels.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, wat een leuk idee! Ik heb ook van die 'schilderijen-rails' in m'n huis, lijkt me echt leuk om dit erop te zetten. Soms zijn de leukste DIY helemaal niet moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Follow